سالم زيبا سالم زيبا .

سالم زيبا

مصرف فلوكستين در شب بهتر است يا روز؟ (نظر فوق تخصص)

اين سوال بسيار مهم است كه چه كساني بايد فلوكستين را در شب مصرف كنند و چه كساني در روز. در اين مطلب با توجه به جديدترين توصيه هاي مجله معتبر پزشكي ان اچ اس انگلستان، بهترين زمان استفاده از اين داروي ضد افسردگي را براي شما بيان مي كنيم.

۱- حقايق كليدي

  • معمولا دوره درمان با فلوكستين ۴ تا ۶ هفته مي باشد.
  • عوارض جانبي رايج عبارتند از: تهوع، سردرد و خواب آلودگي. اين موارد معمولا خفيف هستند و پس از گذشت چند هفته از بين مي روند.
  • اگر شما و پزشكتان تصميم داريد فلوكستين را قطع كنيد، بايد به تدريج و با كاهش ميزان مصرف دارو همراه باشد تا مانع عوارض جانبي شديد شود.
  • نام تجاري فلوكستين، پروزاك Prozac مي باشد.

۲- مصرف فلوكستين در شب بهتر است يا روز؟

از آنجاييكه فلوكستين باعث ناراحتي يا مشكل خاصي براي معده نمي شود، مي توانيد آن را همراه با وعده غذايي يا بعد از آن مصرف كنيد.

طبق تحقيقات جديدي كه در مجله معتبر NhS انگلستان انجام شده است، شما مي توانيد اين دارو را در هر زماني مصرف كنيد به شرطي كه آن را در روزهاي بعد هم در همان زمان مصرف كنيد.

اما دقت كنيد اگر مشكل خواب داريد يا شب ها فرصت خوابيدن به اندازه كافي را نداريد بهتر است فلوكستين را در صبح بعد يا در حين صبحانه مصرف كنيد

همچنين دقت كنيد كه به طور نرمال براي بزرگسالان ۲۰ ميلي گرم است؛ اما در مواردي كه افسردگي شديدتر است بايد از دوز ۲۰ ميليگرم شروع كنيد و به ۶۰ ميليگرم در روز برسيد (به تدريج).

ادامه مطلب لينك زير:

مصرف فلوكستين در شب بهتر است يا روز؟ (نظر فوق تخصص)


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۸:۴۱ توسط:مبيناكاظمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :