سالم زيبا سالم زيبا .

سالم زيبا

جديدترين خواص تخم شنبليله، بهترين زمان و نحوه مصرف آن طبق تحقيقات روز

در اين مطلب كه نوشتن آن چندين روز به طول انجاميده است نتايج تحقيقات جديد چند موسسه معتبر پزشكي درباره خواص تخم شنبليله و نحوه استفاده اصولي از آن در اختيار شما قرار مي گيرد. شنبليله قرن ها توسط مردم در ديگر نقاط جهان مصرف شده اما اخيرا در غرب مورد توجه قرار گرفته است.

گياهاني مانند شنبليله نه تنها مغذي هستند، بلكه مي توانند از مزاياي سلامتي فراوان برخوردار باشند. بيشتر بخوانيد تا بدانيد چگونه شنبليله مي تواند به بهبود سلامت كمك كند.

شنبليله چيست؟

شنبليله از سبزيجات برگي بومي خصوصا در ايران است كه بخاطر ارزش غذايي و معطر بودن، به طور گسترده اي مورد استفاده قرار مي گيرد. مدت هاست كه از آن در ساخت داروهاي سنتي جهت كاهش درد، كاهش مشكلات گوارشي و درمان بيماري هاي پوستي مانند جوش، اگزما و التهاب استفاده مي شود.

شنبليله در هند با نام methi شناخته مي شود و به عنوان يك چاشني در پخت و پز و ادويه هاي هندي بكار مي رود. از شنبليله تازه در سالاد و از نوع پخته يا خشك شده آن در ديگر غذاها استفاده مي شود. يكي ديگر از ويژگي هاي متداول و مرسوم، استفاده از آن به عنوان يك داروي ضدعفوني كننده است.
امروزه اغلب افراد مبتلا به ديابت و افرادي كه براي حفظ سطح نرمال چربي خون تلاش مي كنند، از اين گياه استفاده مي كنند.
شنبليله به عنوان يك مكمل غذايي، در كپسول هاي حاوي پودر دانه بكار برده مي شود كه اغلب قابل اختلاط با ساير غذاها و مايعات هستند. بعلاوه از برگ هاي شنبليله به همراه آب گرم مي توان چاي درست كرد.

ادامه مطلب لينك زير:

جديدترين خواص تخم شنبليله، بهترين زمان و نحوه مصرف آن طبق تحقيقات روز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۵:۰۴ توسط:مبيناكاظمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :